خود را به هدفون یا هنزفری سنجاق نکنید!


سوگل هستم !

 

پزشکان هشدار مي‌دهند که هرچند گوش دادن به موسيقي امري عادي است، اما تماس زياد و طولاني مدت با صداي بلند مي‌تواند به گوش‌ها آسيب جدي وارد کند. به علاوه در بلندمدت اين عادت مي‌تواند منجر به ناشنوايي دائمي شود.
براي پيشگيري از اين قبيل آسيب‌ها ما به شما دستورالعملي کاربردي براي استفاده مناسب و استاندارد از اين لوازم توصيه مي‌کنيم تا با عمل به آن‌ها از گوش‌هاي خود در برابر آسيب‌هاي احتمالي در آينده جلوگيري کنيد. اين دستورالعمل عبارت است از:
استفاده از محافظ گوش
اگر مجبور به استفاده از هدفون هستيد، براي محافظت از گوش‌هاي خود مي‌توانيد از محافظ گوش يا وسيله‌اي با عنوان «گوش گير» استفاده کنيد تا از شدت صدا کاسته شود و همچنين تا جايي که مي توانيد از صداي بلند دوري کنيد.
از هدفون‌هاي مرغوب استفاده کنيد
از گوشي‌هايي که جنس مرغوب‌تر دارند و صداهاي اضافي را حذف مي‌کنند استفاده کنيد، چون اگر جنس هدفون نامرغوب باشد، مجبور مي‌شويد دائم صدا را بالا ببريد و همين امر بيشتر به گوش تان آسيب مي‌رساند.
براي تميز کردن گوش‌ها به جاي پاک کردن گوش با دستمال، هفته‌اي يک نوبت يک قطره روغن زيتون داخل هر گوش بريزيد تا به طور طبيعي چرب شوند.
به گوش‌هاي خود استراحت دهيد
خودتان را به هدفون‌ها و پخش کننده‌هاي موسيقي سنجاق نکنيد و زمان مدت استفاده از اين وسايل را حتي‌المقدور کاهش دهيد. همچنين در فواصل کوتاه مدت از اين وسايل استفاده کنيد و هر از گاهي به گوش تان استراحت بدهيد.
صداي mp3‌ را کم کنيد
هرگز با صداي خيلي بلند به موسيقي گوش ندهيد.
حد صداي بلند را تشخيص دهيد
اگر صداي آهنگ يا فايل صوتي که مي‌شنويد به قدري است که شما را ناراحت مي‌کند، يا صداهاي اطراف خود را نمي‌شنويد و يا فرد کناري شما صداي آهنگ را در مواقعي که هدفون داخل گوش تان است مي‌شنود، اين بدان معني است که صداي موسيقي خيلي بلند است و حتماً به گوش تان آسيب وارد مي‌کند.
شايد شنيدن موسيقي با صداي بلند خيلي هيجان‌آور و معرکه باشد اما مطمئن باشيد که به تارهاي شنوايي شما آسيب خواهد رساند.
براي استفاده از هدفون مقررات بگذاريد
براي استفاده از هدفون مخصوصاً براي گوش دادن به موسيقي، قوانيني را براي خود تعيين کرده و خود را ملزم به رعايت آن‌ها کنيد.براي مثال صداي موسيقي را از 50 درصد بيشتر نکنيد و يا در هر روز بيش از 90 دقيقه به موسيقي‌ گوش ندهيد.
براي حفاظت بيشتر، گوش‌هاي خود را به طور طبيعي چرب نگه داريد؛ براي تميز کردن گوش‌ها به جاي پاک کردن گوش با دستمال، هفته‌اي يک نوبت يک قطره روغن زيتون داخل هر گوش بريزيد تا به طور طبيعي چرب شوند.
هميشه از هدفون سالم استفاده کنيد
اگر متوجه هر نوع آسيب جزيي در هدفون شديد سريع آن‌ها را با يک گوشي سالم تعويض کنيد و منتظر نمانيد تا کاملاً خراب شود. استفاده از گوشي خراب احتمال آسيب‌ديدگي گوش‌ها را تشديد مي‌کند.
براي مراجعه به متخصص تأخير نکنيد
به محض اين که متوجه کوچک‌ترين مشکل شنوايي در گوش‌هاي خود شديد، سريع به متخصص مراجعه کنيد و اين امر مبهم را به تعويق نيندازيد


نظرات شما عزیزان:

taraneh
ساعت2:53---26 آبان 1391
به خودت بگو. پاسخ:شرمنده

سارا
ساعت9:34---25 آبان 1391
سلام عزیزم خیلی خوببود اطلاعاتم رو بالا بردی عزیزم وبلاگ خوبی داری سعی کن تو وبلاگت بیشتر متن بذاری بای

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:,ساعت 19:58 توسط Sogol| |


Power By: LoxBlog.Com